جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
شهردار منطقه 19 خبرداد:

کنترل ساخت وسازهای غیرمجاز جنوب تهران با پا درمیانی بزرگان طوایف

شهردار منطقه 19 تهران از کنترل ساخت وسازهای غیرمجاز با بهره‌‎گیری از نتایج مطالعات کتاب هویت محلات این منطقه خبرداد.
به گزارش خبرنگار شهر،  13 کتاب هویت محلات منطقه 19 تهران که به عنوان یک سند جامع اجتماعی و فرهنگی محلات منطقه محسوب می شود، عصر دیروز با حضور ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری رونمایی شد.

سید محمدهادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در این مراسم بر رویکرد محله محوری و هویت محلات تاکید کرد و افزود: تاکنون در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گرفته که در این باره می توان به تهیه سند توسعه محلات و کتاب محلات  اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران احیای فرهنگ تجمع مردم در میدان محله در هنگام اعیاد و ایام عزاداری ها  را بسیار مهم و ضروری دانست. 

عبادالله فتح الهی شهردار منطقه 19 تهران نیز در این مراسم گفت: این اثر حاصل زحمات 28 ماه یک گروه پژوهشی است که در آن سیمای محلات در قالب فرهنگی اجتماعی و شهری معرفی می شود. در این کتاب به تاریخچه، مکان جغرافیایی، تعاملات فرهنگی، رسوم محله ای و آنچه که به هویت یک محله بستگی دارد، پرداخته شده است.

وی با بیان این که 82 درصد مردم منطقه 19 تهران آذری هستند، اظهارداشت: در طول سالیان گذشته قوم های مختلفی از شهرهای دیگر به این منطقه مهاجرت کردند و برهمین اساس دراین کتاب گرایش های قومی شناسایی و  علت مهاجرت ها بررسی شده اند.

فتح اللهی تصریح کرد: با بهره گیری از نتایج این مطالعات توانستیم مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه را کنترل کنیم.

وی در این باره افزود: از اوایل سال 88 در منطقه شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار زیاد 400 و 500 نفری بودیم که این مطالعات به ما کمک کرد تا بزرگان طوایف و قوم های منطقه که در دیگر شهرها بودند، شناسایی کنیم و از طریق این افراد مانع ساخت و سازها شویم.

وی یادآورشد: به طورمعمول طوایف و قوم ها از بزرگان‌شان تبعیت بیشتری دارند و این اقدام بسیار موثرتر از اقدام های امنیتی و انتظامی بود.
نظر شما